اموزش

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با این وجود در 40 تا 30 حدود مورد استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها مطلع باشید و با استفاده درست، درآمدهای‌تان، آب و انرژی منزل را هدر ندهید.
بشقاب‌ها را از قبل آبکشی نکنید بعضی از خانم‌ها قبل از اینکه ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهند، آن‌ها را با آب می شویند تا باقی مانده غذا به هیچ وجه وارد دستگاه نشود.
با این کار بخش زیادی از آب را برای تمیز کردن هدر می‌دهید در صورتیکه فقط کافیست بشقاب‌ها را بدون خرده‌های غذا داخل ماشین بگذارید.
از سوی دیگر گروهی از شوینده‌ها در فرمول شان ذراتی دارند که برای سابیدن ظروف کثیف طراحی شده‌اند اما وقتی بشقاب‌ها را آبکشی و تمیز می‌کنید این احتمال وجود دارد که به جای سابیده شدن لکه‌ها، ظرف‌های شما خش دار شوند.
آبی که ظروف با آن شسته می‌شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می‌شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌کنند. اگر به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست‌وشوی با‌تاخیر داشته باشد و به‌طور خودکار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.
زیاد پودر نریزید استفاده بیش از حد از شوینده‌های ماشین ظرفشویی موجب ایجاد خراشیدگی روی ظروف شیشه‌ای می‌شود.
پس در این مورد هم یادتان باشد که مصرف شوینده بیشتر سبب تمیزی ظرف‌ها نمی‌شود و مشکلات دیگری ایجاد می‌کند.
ظروف را به ترتیب بچینید طبق دستور کارخانه تولید کننده، ظرف ها را با سیستم مشخصی داخل ماشین قرار دهید.
به طور کلی موثرترین شیوه برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی این است که بشقاب‌ها را در قفسه‌های پایینی و نزدیک به بخش اسپری آب بچینید، لیوان‌ها را در کناره‌ها و طبقات بالا قرار دهید و وسایل کوچکتر را در سبد مخصوص بگذارید.
اگر هر کدام از ظروف را در جای مخصوص خودشان قرار ندهید جریان آب به طور مناسبی روی آنها اسپری نمی‌شود و حتی ممکن است ظروف بزرگ تر سد راه آب رسانی به دیگران شود.
کار با یک ماشین ظرف‌شویی پر صدا می‌تواند خسته‌کننده باشد. تعمیر یک ماشین ظرف‌شویی فرآیند دشواری نیست. اکثر ماشین‌های ظرف‌شویی‌ها در طول یک چرخه شستشوی منظم، یک سروصدا کم تولید می‌کنند. 
اگر متوجه شده‌اید که صدای معمول دستگاه شما بلندتر شده است، ممکن است نیاز به جایگزینی فن باشد. اگر یک‌ صدای بلند را می‌شنوید، می‌تواند نشانه یک موتور معیوب باشد. اگر ماشین ظرف‌شویی شما نو است و اولین بار آن را روشن می‌کنید، صدای آن باعث نگرانی نمی‌شود.
اگر شما ماشین ظرف‌شویی خود را برای مدت‌زمان طولانی استفاده نکرده‌اید شنیدن شدن صدا طبیعی است. صدا ممکن است از وسایل آشپزخانه باشد اگر آن‌ها به‌درستی روی قفسه‌های ماشین ظرف‌شویی قرار نگیرند
ماشین را به طور کامل پر کنید روشن کردن ماشین در حالیکه فقط تا نیمه پرشده دشمن صرفه جویی است و بی جهت آب و برق را هدر می دهد. بنابراین اگر خانواده کم جمعیتی دارید بهتر است ماشین ظرفشویی قدیمی تان را با یک مدل تازه تعویض کنید چون در نمونه های جدید تر برنامه های اقتصادی هم وجود دارند که می توانید با پر کردن نیمی از ماشین ظرفشویی از آنها استفاده کنید و در این حالت مصرف انرژی هم نصف می شود.
چنانچه ظروف شما جرم چربی گرفته‌اند و شست‌وشو را با دست انجام می‌دهید، کافی است با توجه به جنس ظروف مختلف به توصیه های ما عمل کنید.

دکتر برد
 

  • nader naderi