اموزش

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اول‌ از همه ماشین ظرف‌شویی آبگیر شده سپس جریان آب خیلی را گرم به‌ صورت پر فشار که این فشار زیاد خوب است بدانید که توسط پمپ ایجاد می‌شود.

این آب به‌وسیله یکسری پره‌های چرخان همراه با فشار به محتویات داخل ماشین پاشیده می‌شود مکانیسمی که برای شما صحبت کردم تکرار خواهد شد تا در نهایت از طریق پمپ آبی که آلوده است به بیرون راه پیدا کند. اما اجزای ماشین ظرف‌شویی شامل پمپ است که می‌تواند یک و یا دو پمپ باشد.

بازوی چرخان ماشین ظرفشویی

در مورد بازوی چرخان باید گفت که در بعضی مدل‌ها می‌تواند شامل یک بازو باشد و قسمت آب‌بندی و همچنین حلقه یاتاقان که در صورتی‌که ماشین ظرف‌شویی شما آسیب ببیند در یکی از این اجزا باعث سروصدا می‌شود همواره برای بررسی سروصدای ماشین ظرف‌شویی خود را در نظر بگیرید همان‌طور که گفته شد باعث ایجاد فشار برای آن شده تا بتواند با نیروی مناسب ظروف پاشیده شود این کار از طریق بازوهای آبپاش صورت می‌گیرد.

حلقه یاتاقان ماشین ظرفشویی

در مورد حلقه‌ی یاتاقان لازم به توضیح است که این قسمت دارای جنسی از پلاستیک است که وظیفه دارد بازوهای آبپاش و همچنین شستشو را نگه‌داری کرد و باعث چرخیدن بازوی روی این حلقه می‌شود.
یک‌ راه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا حلقه‌ی دستگاه شما مشکلی دارد یا خیر و آن این است که به‌ وسیله دست بازوی اسپری دستگاه خود را چرخاند و در صورتی‌ که متوجه شدید به‌ سختی چرخانده می‌شود باید نسبت به بیرون آوردن آن و همچنین جایگزینی‌اش اقدام کنید.

مطمئن شوید که بازوها به راحتی می‌چرخند و به قفسه‌ها و ظرف‌ها برخورد نمی‌کنند. اگر این بازوها لق هستند، ممکن است قسمت میانی آن ها و یا توپی آن ها خراب بوده و نیاز باشد بازوها را تعویض کنید.
دکتر برد یکی از بهترین اموزشگاه های تعمیرات می باشد

  • nader naderi
  • ۰
  • ۰

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف‌های کثیف را می‌شوید و تمیز می‌کند؛ تنها کاری که آدم باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد.
اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خود به خود انجام می‌دهد که عبارتند از:
-خودش را از آب پر می‌کند.
-آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آن‌ها را تمیز کند.
-آب کثیف را تخلیه می‌کند.
-با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می‌کند.
-هوا را گرم می‌کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.
وقتی کوهی از ظروف کوچک و بزرگ در آشپزخانه روی هم جمع می‌شود این ماشین خانگی است که خیال شما را بابت شستن و خشک کردن ظرف‌ها راحت می‌کند.
ناگفته پیداست که شما برای شستن ظرف هایی که در سینک آشپزخانه جمع شده به مصرف آب زیادی نیاز دارید اما اگر برای تمیز کردن آن‎‌ها از ماشین ظرفشویی استفاده کنید درصد، آب کمتری مصرف می‌کنید.
دکتر برد یکی از معتبر ترین اموزشگاه های تعمیرات

  • nader naderi